نوشته شده توسط : محمد اربابی

اولین مطلب من درباره ی فوتبال اروپا را نقدی بر نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا کلید میزنم:

بایرن مونیخ- لیون

سران باشگاه بایرن مونیخ و مدیران ارشد این تیم بالاخره تغییر رویه ی اقتصادی دادند و متوجه شدند که باید در این فوتبال خرج کرد تا نتیجه گرفت.

بایرن در رتبه ی ۴ ثروتمندترین تیمهای جهان قرار دارد ولی در این چند سال هیچگاه بازیکنان بزرگی به خدوت نگرفت و بعضا بازیکنان درجه ی ٢ با کیفیت نسبتا خوب را به خدمت میگرفت،تا اینکه امسال مربی برجسته ی هلندی بنام لویز فن خال که معروف به مربی پیروز در نیمه ی مربیان است و مربی که آژاکس جوان و نوپا رو قهرمان اروپا کرد و روح تازه و تحولی عظیم در بارسا ایجاد کرد را به خدمت گرفتند و آرین روبن را با ٢۵ میلیون یورو از تیم کهکشانی ها به خدمت گرفتند تا عصای دست معلم هلندی شود.

نقاط قوت بایرن،خط هافبک با طراوت و جناحین این تیم است که با بودن روبن و ریبری،به خطرناکترین جناح های تیم های اروپایی تبدیل شده و البته شوان اشتایگر و فن بومل که بعضا نقش هافبک دفاعی را بازی میکند هم از خوبهای بایرن هستند.

همچنین خط حمله ی این تیم با وجود مهاجم جوان و پدیده ی این تیم بنام مولر که معمولا به عنوان مهاجم کاذب پشت گومز و اولیچ بازی  میکنند هم زهردار هستند.

البته بایرن تا تبدیل شدن به یک تیم با کلاس جهانی فاصله دارد چون خط دفاع و دروازه ی این تیم همچنان با مشکل و ضعف همراه است و با رفتن لوسیو،ذخیره ی مناسبی در این خط وجود نارد و بادشتوبر هم خیلی کم تجربه است.

بایرن در این فصل فوتبال تهاجمی و شناور هلندی را تقریبا بازی کرده طوری که معمولا با سیستم ٣-۴-۴ و ٢-۴-۴ وارد میدان شده و دیگه از فوتبال ماشینی و خشک آلمانی خبری نیست. در فوتبال نوع آلمانی هیچگاه ٢٧ پاس متوالی دیده نمیشد ولی در بازی با منچستر دیده شد.

نکته ای که نباید فراموش کرد ،تفاوت فرگوسن مشهور با فن خال در نترس بودن این دو مربی بود که فن خال ،اولیچ مهاجم چهارم تیمش را به دلیل   آماده بودن وارد میدان کرد ولی فرگوسن ،رونی مصدوم را بدون حتی ١ جلسه تمرین به زمین فرستاد و در واقع ١ تعویض تیمش را هم سوزاند.

و اما لیون:

تیمی که مادریدی ها را با آن همه ستاره حذف کرد و بازیکنان خوب و تکنیکی بنام تلوتان که در خط هافبک و نقش بازی سازی را ایفا میکند بسیار زهردار است.

لوساندرو لوپز آرژانتینی مهاجم لیون که اکثر گلهای این فصل تیمش را به ثمر رسانده و از ستاره های این تیم فرانسوی است،میتواند کمک حال این تیم برای بازی نیمه نهایی باشد.

و از دیگر بازیکنان سرشناس و کلیدی این تیم میتوان به دیارا مدافع تنومند  این تیم،لوریس دروازه بان ملی پوش فرانسه،گومیس و گوو مهاجمان تیم ملی فرانسه و کیم کالستروم هافبک تیم ملی سوید نام برد.

در نهایت کفه ی ترازو برای  بازی بایرن - لیون بیشتر به نفع بایرن سنگینی میکند ولی بازی منچستر- بایرن یاد داد که بازهم فوتبال قابل پیش بینی نیست.

 

اینتر- بارسلونا

در مورد بارسلونا چیزی جز تمجید و تعریف نمیتوان گفت و انتقاد از این تیم بسیار سخت است.

تیمی که با بازی کاملا شناور و پاسهای متعدد و هافبکهای بازی سازی چون  ژاوی و اینیستا و مهاجم فرا زمینی بنام مسی،تیمی بنام بارسای این فصل را تشکیل داده طوری که تا پایان هفته ی ٢٩،تفاوت پاسهای این تیم با مادریدی ها ،٢۵٠٠ پاس بود که باورنکردنی است.

تنها نقطه ضعف بارسا که خیلی سخت گیرانه بشه انتقاد کرد ،دروازه ی این تیم و خط کناری دفاع راست  آن،جایی که مارکز بازی میکند و کمی کند است .

بارسا میتواند اولین تیمی باشد که میتواند قهرمانی پیاپی را در اروپا تکرار کند.

 

اینتر:

تیم های آقای خاص معمولا بازی تهاجمی را انجام نمیدهند و با اتکا به نوع سیستم حریف،سیستم خود را پایه ریزی میکنند و معمولا بازی های این تیم کم گل و به نفع اینتر به پایان رسیده است!!!

خوزه برای اثبات مجدد توانایی های اروپایی خود،امسال اهمیت ویژه ای به اروپا داده و شاید به همین دلیل باشد که صدر جدول سری آ را به رم رانیری بعد از سالها واگذار کرده است(تا این لحظه).

اینتر با سیستم ١-٣-٢-۴ هنگام حمله و سیستم ١-۵-۴ هنگام دفاع بازی میکند و شاید اینتر تنها تیمی باشد که با اتکا به بازی تدافعی و شطرنج گونه اش بارسا را زمین گیر کند.

 

نویسندگان این بخش: سپهر خرمی-پوریا سلیمی

كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 202

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی


انتخاب یکی از اعضاء و هیمالایانوردان برجسته  گروه کوهنوردی پویا به ریاست کوهنوردی خراسان رضوی


مجمع عمومی هیات کوهنوردی خراسان رضوی روز گذشته با حضور 18 عضو مجمع، در سالن جلسات اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی تشکیل شد تا ششمین رئیس هیات کوهنوردی را انتخاب کنند. در این جلسه رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به عنوان رئیس مجمع و مدیر کل تربیت بدنی خراسان رضوی به عنوان دبیر مجمع حضور داشتند. به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی خراسان رضوی، در این دوره از انتخابات ریاست هیات کوهنوردی، حسین امانی و مجید مذهبی به عنوان کاندیدای ریاست معرفی شدند که پس از جمع آوری آراء حسین امانی با 11 رای موافق، به عنوان ششمین رئیس هیات کوهنوردی خراسان رضوی به مدت 4 سال انتخاب شد. قابل ذکر است که امانی پیش از این به مدت 8ماه سرپرستی هیات را به عهده داشت. در پایان جلسه مجمع، تعدادی از اعضای هیات کوهنوردی جلسه ای را با حضور ریاست فدراسیون کوهنوردی، پیرامون امورات هیات داشتند.

لینک خبر در سایت فدراسیون

لینک خبر در سایت هیئت استان

لینک در خبرگزاری فارس


جناب آقای حسین امانی انتخاب به حق و درست حضرتعالی را برای ریاست کوهنوردی استان خراسان رضوی از طرف خودم ( محمد خورشیدی ) یکی از شاگردان شما و کلیه اعضاء گروه کوهنوردی پویا به شما تبریک گفته و امیدوارم که در پناه آقا علی ابن موسی الرضا ( ع ) همیشه موفق و پیروز باشید و بتوانید همیشه و همه جا برای کوهنوردی خراسان مفید باشید . انشاءا...


كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 201

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی


اولین ویژه نامه خبری هیات کوهنوردی خراسان رضوی به دست امیرالله شمقدری معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی رونمایی شد. "کوهنورد" نام اولین ویژه نامه خبری هیات است که شماره اولش در 16 صفحه رنگی، در دومین گردهمایی صعودهای برتر به دست مسئولین رونمایی شد. رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی  و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی از جمله مسئولین بودند که جلد کوهنورد را به عنوان یادبود امضا کردند. قابل ذکر است هیات شهرستان ها و باشگاه های کوهنوردی استان می توانند اخبار خود را جهت چاپ در ویژه نامه کوهنورد به آدرس هیات کوهنوردی ارسال نمایند. ویژه نامه کوهنورد همچنین از همه کوهنوردان عزیز که مایل اند به عنوان خبرنگار افتخاری در این ویژه نامه فعالیت کنند ثبت نام می نماید.

منبع :www.khmount.ir


كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 227

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی

برنامه تجلیل از بانوان فاتح لنین، پرشور و بسیار ویژه در گردهمایی صعودهای برتر انجام شد. علاوه بر تقدیر هیات کوهنرودی خراسان رضوی از تیم اعزامی به لنین، از طرف اسپانسر برنامه صعود هم، به هر کدام از اعضای تیم، سکه بهار آزادی تقدیم شد. در ادامه تقدیرها و اهدای یادبودها، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و همچنین مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی نیز هدایای ویژه ای را به تیم اعزامی به لنین تقدیم کردند.

----------------------------------------------------

دومین گردهمایی صعودهای برتر به همراه برنامه تجلیل از بانوان فاتح لنین، 4شنبه شب، در سالن همایش های ساپکو در حالی برگزار شد که هیات کوهنورد خراسان رضوی، میزبان بسیاری از مسئولین استانی و صدها نفر از اهالی کوهنوردی خراسان بود. آنچه می خوانید گوشه ای از اخبار و حواشی این برنامه باشکوه است:
هیات کوهنوردی خراسان رضوی از حامیان برنامه لنین تقدیر کرد. برنامه صعود به لنین علاوه بر حمایت اسپانسر، مورد حمایت سازمان های مختلف مانند تربیت بدنی خراسان رضوی، استانداری خراسان رضوی آموزش و پرورش خراسان، شهرداری مشهد و... قرار گرفته بود. لذا در دومین گردهمایی صعودهای برتر از حامیان برنامه صعود به لنین هم تقدیر شد.

----------------------------------------------------

مهندس شعاعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، داوری مدیر کل تربیت بدنی خراسان رضوی و شمقدری معاون سیاسی اجتماعی استانداری خراسان حضور داشتند و از بانوان فاتح لنین تقدیر نمودند.

منبع :www.khmount.ir

كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 208

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: استان خراسان رضوی در مسابقات سطح کشور جایگاه دوم را دارد.


محمود شعاعی در حاشیه مجمع انتخاب رئس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: استان خراسان رضوی در مسابقات سطح کشور جایگاه دوم را دارد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران افزود: سنگ نوردان خراسانی در آسیا مدال‌های خوبی کسب کردند و از بین پنچ نفر از بهترین افراد این رشته که قرار است در مسابقات هائیچی شرکت کنند، دو نفر از این شرکت‌کنندگان خراسانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی اگر برنامه برون‌مرزی داشته باشد همیشه برنامه همراه با کیفیت و دقت بسیار می‌ریزد و می‌دانیم که برنامه‌های سراسری تخصص بچه‌های مشهد است.
شعاعی به ظرفیت بالای استان خراسان رضوی در تربیت کوهنوردان اشاره کرد و افزود: در استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان نیشابور جوانان و نوجوانان در سطح ملی انتخاب می‌شوند و امکانات زیادی وجود دارد که می‌توانند قابلیت‌های خود را نشان دهند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران خاطرنشان کرد: از این رو باید به فکر ایجاد این امکانات در مشهد نیز باشیم و فدراسیون بخشی برای استعدادیابی تشکیل داده است و با همکاری سازمان تربیت‌بدنی استان‌ها را نیز می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم و نیشابور می‌تواند کانونی برای ابلاغیه و اطلاعیه‌ها باشد.
شعاعی با اشاره به اطلاع‌رسانی خوب در صعود بانوان به قله لنین تصریح کرد: خوشحالم که این صعود بانوان بدون مشکل به انجام رسید.

منبع : فارس


كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 213

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی

تیم ملی سنگ نوردی کشورمان برای نخستین بار موفق شد در رشته «سرعت» رقابت های جام جهانی در چین، در رده چهارم جهان بایستد. بنا بر این گزارش: پس از درخشش «محسن محمدی نژاد» که موفق شد برای اولین بار در رده چهارم رشته «سرعت» جهان قرار گیرد، در تجمیع امتیازات تیم های شرکت کننده، تیم ملی سنگ نوردی کشورمان نیز در این رشته در جایگاه چهارم جام جهانی قرار گرفت. گفتنی است: تیم های چین، روسیه و لهستان نیز به ترتیب اول تا سوم شدند. در این دوره از مسابقات که در «هائیجی»چین [۱۸۰ کیلومتری«گوانگجو»] برگزار می شود؛ 85 سنگنورد از 17 کشور با هم به رقابت می پردازند و رقابت ها در رشته «سرطناب» ادامه دارد.

درخشش سنگ نورد ایرانی و کسب عنوان چهارم جهان توسط محسن محمدی نژاد

به گزارش رسیده از محل برگزاری رقابت های سنگ نوردی قهرمانی جهان در «هائیجی»چین [۱۸۰ کیلومتری«گوانگجو»]، سنگ نورد تیم ملی کشورمان موفق شد برای نخستین بار مقام چهارم جهان را کسب کند. «محسن محمدی نژاد» دارنده مدال «برنز» آسیا، امروز توانست در رقابت با سنگ نوردان برتر جهان در رشته «سرعت»، در رده چهارم جهان قرار گیرد. گفتنی است: در این رشته؛ سنگ نوردی از کشور میزبان با 6 ثانیه و 40 صدم ثانیه ضمن ثبت یک رکورد جدید جهانی به مقام قهرمانی دست یافت و سنگ نوردانی از چک و روسیه به ترتیب دوم و سوم شدند. شایان ذکر است: سنگ نوردان کشورمان در رشته «سرطناب» نیز به دور دوم راه یافته اند و این رقابت ها همچنان ادامه دارد.

در لینک زیر اومده ایشان مدال برنز آسیا گرفته است اگه رده چهام شده که مدال برنز نمیگیره مدال برنز مربوط به رده سوم است به این لینک مراجعه کنید

سایت تربیت بدنی قزوین

ولی در کل هر چی که هست موفق و موید باشد و همیشه افتخار آفرین من به نوبه خودم به ایشان و کلیه سنگنوردان تبریک میگم


كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 239

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی


به گزارش کارگروه صعودهای ورزشی: «مهدی داور پور» رئیس این کارگروه فردا یکشنبه 9 آبان ماه باسفر به مشهد مقدس و حضور در هیئت خراسان رضوی، با جامعه صعودهای ورزشی این استان اعم از مربیان، داوران ،طراحان و سنگ نوردان دیدار و تبادل نظر خواهد داشت. گفتنی است: سفرها و بازدید های استانی این کارگروه به صورت متناوب تداوم خواهد

كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 211

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی

 

آیا می‌دانید که چه نوع غذاها و خوردنی‌هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی‌هایی باید پرهیز کنید؟

 متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می‌گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تکامل بشری، شکل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم‌های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی اجدادمان در زمان تکامل گروه خونی مشابه در بدن آن‌ها هماهنگ کنیم.

آن‌ها تاکید دارند: اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.

به گزارش سایت اینترنتی مرکز مطالعات پزشکی مایوکلینیک، افرادی که گروه خونی آن‌ها «O» است، در واقع قدیمی‌ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تکامل بشری دارند و بنابراین با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یک شکارچی مثل اجداد انسان در آن زمان پیروی کند، احساس بهتری خواهد داشت.این افراد تمایل دارند که سطح زیادی از انرژی را دریافت کنند و بسیار سازمان یافته هستند.

برای افراد با گروه خونی «O» توصیه می‌شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می‌توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت‌ها باید خودداری کنند.

از نظر ورزش کردن هم این گروه باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

در مورد گروه خونی «B» نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه «B» مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان‌ها بیشتر سفر می‌کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌اند. اگر گروه خونی شما «B» است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.

برای افرادی که گروه خونی «B» دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی «A» و «O» است. یعنی از هر چیزی می‌توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس‌تر هستند، چون راحت‌تر می‌توانند وزن از دست بدهند. گروه خونی «B» می‌توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند.

این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند و اما در مورد گروه خونی «A» باید گفت که این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی «O» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می‌کرده است. بنابراین افراد با گروه خونی «A»، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.

آن‌ها در مصرف مغز خشکبار، دانه‌ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه‌ اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند.

افراد با گروه خونی «A» نسبت به «O» به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند و برای آن‌ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای‌چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است و بالاخره گروه خونی «AB» که ترکیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می‌توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.

این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.

بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل پرش سبک را داشته باشند.

پایگاه اطلاع رسانی بیوشیمی

 

كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 213

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی


شب گذ شته پس از کار بر روی دیواره بیستون و پس از صرف شام ، جلسه پرسش و پاسخ به پیشنهاد رضا زارعی عضو هئیت اجرایی و با حضور سنگنوردان ایرانی حاضر در جشنواره برگزار گردید.
در این جلسه تعدادی از سنگنوردان نقطه نظرات خود را بیان نمودند و در انتها برای گشایش مسیری جدید بر روی دیواره بیستون
با نام «جشنواره» به اتفاق نظر رسیدند. هم اکنون تلاش برای گشایش این مسیر ادامه دارد .
اما در ادامه جلسه پرسش و پاسخ دیشب سنگ نوردان ضمن بیان نقاط مثبت جشنواره نقدهای خود را به شرح زیر بیان نمودند:
- جدا بودن اسکان سنگ نوردان خارجی از ایرانیان حاضر در جشنواره  مانع از تعامل بیشتر و کسب تجربه در میان سنگنوردان داخلی گردیده همچنین این مسئله موجب گردیده است تا امکان معرفی بهتر سنگ نوردان برای یکدیگر میسر نباشد!
- نامشخص بودن برنامه سنگ نوردان خارجی و برنامه ریزی روزانه بر اساس  خواست سنگ نوردان خارجی نوعی سر درگمی را برای سنگنوردان ایرانی ایجاد کرده!
- ضعف مکالمه زبان از عواملی بوده که ارتباط با سنگ نواردان خارجی رامحدود ساخته است!
- وسعت دیواره و پراکندگی نفرات مانع از جذب گردشگران درجشنواره و محدود شدن فضای بازدید گردیده!
- عدم تصمیم گیری در مسائل فنی و تقسیم بندی نفرات توسط یک کارگروه موجب کاهش بهره وری جشنواره گردیده!
- استقبال محدود سنگ نوردان کرمانشاهی به رغم سهمیه مناسب، موجب ناشناخته ماندن مسیرهای ایشان بر روی دیواره شده است!
و...
همچنین در این جلسه شرکت کنندگان مراتب تشکر خود را از میزبان  استانداری تربیت بدنی و هئیت کوهنوردی کرمانشاه
ابراز داشتند

گزارش تصویری کارگاه امداد


كلیك كنید

:: بازدید از این مطلب : 218

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد اربابی
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()